Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Gears of War 3

2011.10.07

 

 

Sáska kaszabolás harmadszorra!!!

 

Nagyon régóta vártam már ezt a játékot. Nem is csoda. Kaptuk az ígérgetéseket rendesen. Tíz órás kampány, felújított horda mód, Beast mód, stb. . Nem is csoda, hogy szerintem minden Xboxxal rendelkező ember alig várta már, hogy megjelenjen (szerintem az is akinek nincs ilyen gépe). Na de nézzük mit sikerült ebből betartani.

Kezdjük a történettel. Nekem nagyon tetszett, kicsit olyan világvége hangulatú, Mad Max-es lett a világ. Sivatagok, kirekesztett törzsek, üzemanyag problémák. Ehhez kapcsolódván hozzáfűzném, a sokak által bántott „új szín” használat (sárga,barna) szerintem meg pont illik ehhez a Mad Max-es világhoz. Vissza a sztorihoz. A koalíció egy hajón tengeti mindennapjait. Gondterhelt napjaikat még tetézik a fénylők támadásai. De mi is történt szegény sáskákkal. Hát nekik sincsenek jobb napjaik. Mivel üregeiket elmosta az imulzió, ők is a szárazföldre kényszerülnek. Megmaradt emberek is vannak, őket hívják kirekesztetteknek. Amolyan kolóniákban élnek, és azt kell tudni róluk, hogy utálják a koalíciót. Na visszakanyarodva Marcushoz és kis csapatához. A játék kezdetekor viszontlátjuk Prescotot, a mi drágalátos ex-elnökünket. Röviden és tömören közli velünk, hogy Marcus apja él és fogva tartja Azurán (vagyis már a királynő tartja fogva), a milliárd dolláros pánikszobájában. Majd elindulunk a közel 10 órát felölelő mentőakcióra. Csapatunk is kibővül három új személlyel. Az első Clayton Carmine, aki a Carmine testvérek harmadik tagja. Jace és Sam a másik kettő. Útobiról azt kell tudni, hogy szívesen oltogatják egymást Baird-el. Anya is puskát ragad. Meg hát a régi társak is ott vannak Marcus oldalán. Dominic Santiago, Damon Baird és Cole a Mozdony. Még hosszasan írhatnék a történetről, de nem szándékom minden fordulatot, poént előre leírni (megemlítem, hogy a játék igen korrekt magyar felirattal jött ki a kettőhöz hasonlóan). Arra kitérnék még, hogy ez a rész a készítők szerint eddig a legtragikusabb, érzelemi központúbb. Szerintem ez a megállapítás bőven megállja a helyét. Akkor evezzünk máris más vizekre.

Játékmenet. Hát igazából mint a kettőben ebben sincs sok új dolog, persze ez most nézőpont kérdése, hogy ezt valaki hibának veszi-e. Én például úgy vagyok vele, hogy én szeretem az egyet és a kettőt, úgy ahogy volt, és nem is szeretem volna ha változna. A fedezék rendszer most is tökéletes mint mindig. Ehhez tényleg nehéz mit hozzáfűzni, tényleg nem változót az egyhez és kettőhöz képest. Maga a helyszínek egész változatosak. Van hajó, „olasz” kisváros, Hajnal Pöröly által elpusztított nagy város, stb. . Most viszont nem kapott helyet az én kedvenc kocsis pályáim (döntse el mindenki, hogy ez most rossz vagy jó neki, én mindenesetre túl fogom élni nélküle).Helyette kapunk autóból lövöldözést és egy tengeralattjárós szintet is, szerintem ezek egész jól sikerültek.

Nézzük az ellenfeleket. Hát ott vannak a fénylők amiknek 5 fajtája van ( plusz az egyedi mutációk mint pl.: Lambent Leviatán). Vannak a sima sáska szerű katonák, aztán azok akik orrba-szájba mutálódnak, a rákszerű szörnyetegek, fénylő fürkészek, és a személyes kedvencem, a GENNYEZŐK (hát azok valami bitang idegesítő lények, erősek és szívósak). Sáskák igazából nem változtak sokat, új ruha, pár új fegyver. Ha már fegyver, nézzük a választékot. A megszokott fegyverek mellet van már a vakond vető ( egy rakéta ami a föld alatt repül végig, így nem jelent neki akadályt semmi), ott van még a levágott csövű puska, a retro lancer (láncfűrész helyet egy tőr van az elején), leállítható mesterlövész puska, egy napalm szerű gránát és már kardot is használhatunk(!!!).

Plusz néha lesz egy két főellenség (Corpser, Lambent Berseker, stb.). Igazából az a lényeg mindegyiknél, hogy egy adott ponton kell lőni. Nekem tetszettek és annyira könnyűek se voltak (a kettőben lévők a saját meglátásom szerint nagyon könnyűek).

Maga a kampány rész a készítők szerint 10 óra hosszú, ami meg is felel az igazságnak. Viszont a nehézség szerintem furán lett belőve. Még kőkeményen is túl könnyű, míg őrületesen túlságosan nehéz az előzőhöz képest. Nem feltétlenül hiba, csak fura. Az Unreal Engine 3.5 meg valami mesésen muzsikál. Főleg a fény/árnyék hatások tűntek fel, milyen részletesek. A hangzás is tökéletes, a zenék ugyan azok mint az elődökben. A vége videó megint nagyon-nagyot üt.

.

Multiplayer. És Igen. Sikerült. Ez a multi jó, nagyon jó. Nekem nem jött be az egy, a kettő már kezdet jobb lenni, de az sem volt valami nagy was ist das. De ez nekem is nagyon tetszik. Igazából nem tudom mért, talán pörgősebb lett. Van új játékmód, ami a sima TDM átváltoztatása ( a többi játékmód ugyan az, ami a kettőben volt) . A csapat 15+5 életet kap, és ha meghalsz resetelhetsz (talán ez kellett ide, mert eddig az ment, hogy meghaltál és várhattad, hogy a társaid is meghaljanak vagy nyerjenek, és ez egy idő után már kezdet fárasztó lenni). De nem kell félni, azoknak akik a régit szerették, az is megmaradt. Már választhatjuk alap fegyvernek a retro lancert és a lefűrészelt csövű puskát( választható karakter egész sok van, nagy része szintlépéssel és bizonyos feladatok elvégzésével oldható fel). Eltűntek azok a zavaró hibák is mint például, hogy ha kilép a lobby leader akkor a játék is kikapcsol. Egy szó mint száz szerintem jól sikerült.

Horda. Nekem már a kettőben is nagyon tetszett, de most még sokkal jobb. Valamilyen értelemben komolyabb lett. Most már lehet mindenféle biztonsági szerkezetet vásárolni (gépágyú, csali, akadály). Plusz vannak 10 körönként főellenségek (ezek a kampányban megjelenő komolyabb „fő”ellenségek). Vásárolni pénzzel lehet, amit az ellenségek megöléséért kapsz, vagy ha megcsinálsz egy mellék küldetést. Van mindenféle, pl.: adj x headshoot-ot, vagy teljesítsd a kört x idő alatt, stb. . Sőt ha itt meghalsz, és reménytelennek tűnik a helyzet, visszavásárolhatod magad (idővel egyre drágábban).

Beast. Ez egy teljesen új mód. Végül is ez egy fordított horda. Mindenféle sáskával kell megadott idő alatt kivégezni az összes embert. Vannak a sima katonák (ezek idővel változnak) + a Hősök (ilyesmik az Onyx katonák is). A hősök annyiban különböznek sima sorstársaiktól, hogy halálukkor a földre esnek, és csak kivégezni lehet őket. Itt is lehet pénzt szerezni (bár itt nincs mini küldetés), jelen esetben új fajta sáskákát vehetünk magunknak. Nekem egy nem tetszett, hogy csak 12 hullámból áll, gyorsan és könnyen végig csinálható.

Összegezve az egészet, nem találok jó szavakat a játékra. Egy olyan játék ami anno arról szólt, hogy vágjunk szét pár tucat sáskát, majd mentsük meg az egész világot, most olyan nagy hangot fektetett az érzelmekre (ez persze csak annak jön át teljesen aki tényleg a szereplők bőrébe tudja képzelni magát), hogy mikor látjuk társainkat elbukni, valahol mélyen legbelül, mi is elbukunk, majd utána még nagyobb erővel indulunk megmenteni a világot, márt csak azért is, hogy bebizonyítsuk, ők nem hiába haltak meg. Ezzel a mondattal és még azzal, hogy ez egy szép vége egy gyönyörű trilógiának, zárnám a mondandómat.

 

 

10/10

Gykrizsi

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.