Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Minecraft teszt

2012.05.12

 

 

Nehéz tesztet írni egy olyan játékról, mely alapjaiban semmilyen támponttal nem rendelkezik. Kezdhetném ott, hogy az elmét megmozgató, szívünket megindító sztori milyen fantasztikus, de nem. Mivel a játék nem rendelkezik ilyesfajta résszel. Akkor viszont kitérhetnék az epikus, sok szereplős, Gyűrűk Urát idéző csatajelenetekre, ha lenne ilyen. Bár lehet, hogy bennem van a hiba, de én személy szerint nem nevezném az egy az egy elleni küzdelmet, melyben két kocka ember üti egymást, a világ legkomolytalanabb harci technikájával, túl eposzinak. De hát akkor írjak a gyönyörű, mesébe illő várakról, vagy a több képernyős, gigászi ellenfelekről, vagy akármiről, valami csak van ebben a játékban, de nem. Vagy te, és a több hektárnyi erdő, mező, sivatag, óceán és kitudja még mi. Semmi más.

 

Akkor nincs mit tenni, leírok mindent ami van benne. Először is generálunk egy pályát. Az a rendszer amit a játék használ, teljességgel egyedi, utánozhatatlan. Nincs két ugyan olyan világ. Persze kedvünkre beírhatunk különféle generátorokat, melyek a kívánt pályát adják ki, de ezek is csak részben befolyásolják a pálya adottságait. Megmondhatjuk neki, hogy milyen típusú pályát rendelnénk, például dimbes-dombosat, sivatagosat, vízi világot, stb., de ezentúl, ugyan csak ő diktál.

Rendben elkészült a pályánk. Itt vagyunk a nagy semmiben. Lassan ránk sötétedik. És ekkor a játék teljesen szabad kezet kínál. Azt teszel amit csak akarsz, és ebben csodálatos. Nem köti meg a kezed, nem befolyásolja az eseményeket. Kapsz egy világot, melyet csak te uralsz, senki nem mondja meg mit kell tenned. Építs várat, erődöt, földalatti bánya rendszert, amit csak akarsz. Ezt nem lehet elég hangsúlyosan mondani. Mert sok játék van, RPG-k, és azt mondják a magad ura vagy, te hozod a döntéseket, de ez mindenen túlmutat. Itt tényleg azt teszel amit csak akarsz.

A játék két részből áll. 95 százalék bányászás és építkezés, és 5 százalék küzdelem az élőhalottak végeláthatatlan seregével. Na jó , ez egy csöppet túlzás. Bár tényleg kifogyhatatlan menyiségben jönnek a zombik, csontvázak, dög nagy pókok, és creeperek (ne kérdezd, hogy az mi, a lényeg, hogy robban és szörnyen idegesítő). Az egész kicsit olyan "I am Legend" szerű, sötétben bujkáló szörnyek, melyek a nap letűnésével előmásznak üregeikből, és csak a mi húsunkra áhítoznak.

 

Audi-vizuális oldalról tekintve a játék, inkább a múlt évtizedet idézi elő. Minden lény, tárgy kockákból, vagy képekből áll össze. Zenét tekintve is ezen a szinten van a játék. A benne fellelhető kb. öt szám kevés, de viszont szörnyen hangulatos. De az egészet tekintve összeáll egy nagy egésszé, és azzá teszi a progit, ami.

Még elmondanék pár különbséget, amelyben eltér a pc-s eredetitől. A bejárható terület véges (a térkép oldaláig létezik a világ). Először megijedtem, de higgyétek el, ez a terület is hatalmas. Második, hogy a játék a béta verzión alapszik, így pár dologban kevesebb, mint az eredeti, persze idővel frissülni fog a rendszer. De ezek a dolgok nagy része bőven hanyagolható. Viszont kapunk pluszokat is, mint például a két és négy főt támogató osztott képernyőt, és a nyolc főt támogató többjátékos módot. A barkácsolás is átalakult egy csöppet, mivel már nem magunktól találjuk ki, hogyan kell elkészíteni az adott tárgyat, hanem mindennek be lett ültetve a receptje, így ezt a részt igen csak megkönnyítették. Így egyesek szerint sokat vettek el, de én úgy vélem többet kaptunk cserébe.

Elértünk a teszt végére. Nehéz helyzetben vagyok. Úgy döntöttem, most az egyszer, talán először és útóljára, nem kívánom pontozni a játékot. Itt nincs történet, nincs igazi látványvilág, nincs benne semmi, amit igazából értékelni szoktam. Itt a pontot te döntöd el, a te fantáziád. Ez a játék, tényleg csak rajtad áll, vagy bukik. Bocitej és én megépítettük már a várunkat, ti hogy halatok.

 

Gykrizsi